'Rotterdammers zijn trots op hun stad en laten dat graag zien'

Edwin Veekens, mede oprichter van RRC: Wij willen dat mensen het gevoel krijgen van ‘Wauw, daar was ik bij’. Als ze dat gevoel hebben delen ze dat moment vaak ook op social media. Vooraf denken we goed na wat die ‘wauw’ momenten kunnen zijn. Want juist door social media is Rotterdam Running Crew (RRC) zo groot geworden', begint Edwin Veekens zijn verhaal.

'Eigenlijk wisten we van tevoren al dat de foto bij de Willemsbrug bijzonder zou worden. Door een fotograaf bovenin de Willemsbrug te positioneren hadden we een prachtig beeld voor ogen. De skyline op de achtergrond, hardlopers op de weg en fakkels zorgden voor een uniek decor. Achteraf bleek dit, samen met de foto in het Nieuwe Luxor Theater, één van de best bekeken foto’s op social media. Vanaf het begin hadden we een duidelijke strategie voor ogen. We bouwen een community van mensen die iets hebben met hardlopen én met Rotterdam. En social media speelt daarbij een belangrijke rol. Door mooie samenwerkingen aan te gaan met andere partijen krijg je een nog sterker merk en mooie content. Neem als voorbeeld Bumper, de politiehond. Daar kleeft vanzelf al veel publiciteit aan, maar ook de bijzondere groepsfoto in het Luxor ging op social media meteen viral. Net als De Kuip en Diergaarde Blijdorp. We blijven altijd op zoek naar bijzondere partners waarmee we speciale momenten kunnen creëren.

De community van Rotterdam Running Crew is juist door social media erg groot geworden. Juist omdat we bijzondere runs organiseren staan we ook vaak in de picture. Met de Brandgrensrun kwamen we een paar jaar geleden zelfs in het 20 uur journaal. De pers volgt ons op de voet. We werken goed samen en betrekken hen bij onze runs. Vroeger was het meer twitter, nu staan onze foto’s naast facebook ook op instagram. Van bijna elke run maken we een filmpje dat goed gedeeld wordt. Rotterdammers zijn trots op hun stad en laten graag zien hoe prachtig en leuk hun stad is en wat voor mooie evenementen er allemaal plaatsvinden. Over de hele wereld. Wij krijgen veel mensen op de been. Rotterdam Running Crew is een sterk merk waarmee mensen geassocieerd willen worden. Zij dragen graag kleding van ons, omdat ze trots zijn op het merk. Over de hele wereld sturen lopers ons foto’s toe in hun RRC shirtjes. Van de Chinese muur tot de poolcirkel. Je kunt het zo gek niet bedenken. Mensen posten en delen verschillende foto’s op social media. We leven veel meer in een belevenisseneconomie. Je deelt ervaringen en momenten met elkaar via verschillende kanalen. Dat inspireert anderen en dat willen wij; mensen in beweging brengen in onze prachtstad Rotterdam!'

Vorige
Vorige

Terugkijken: Brandgrensrun 14 mei 2015

Volgende
Volgende

RRC all over the world